Utvärdering Tvåornas Projekt

Nu är det över, tvåornas projekt kommer aldrig komma tillbaka (och jag kan ju spela lite mer dramatisk).

Det jag och mina flickor nu har sysslat med i tre veckor är att planera en kampanj för en skräckfilm, som vi för övrigt döpte till "Det Omedvetna". Till det skulle vi göra en teaser, två affischer, en hemsida och förbereda hur marknadsföringen skulle gå till. På själva presentationen valde vi att göra en debatt av filmen där Daniela och Matilda skulle försvara den och våran lärare Micke skulle leka tjurgubbe (även kallad kritiker) och moi var självklart programledare. Efter att alla har presenterat sina kampanjer får tvåorna och ettorna på media rösta i olika kategorier och sedan har man en prisutdelning med nomineringar osv. Bra övning inför oscarsgalan, höhö.

Om jag ska vara ärlig så slet vi som mest med att göra teasern, därför det kändes så hiiiiiimla roligt (och skönt) att få vinna dagens första kategori, nämligen bästa video! Och efter lite skvaller från Turbo Urban hade vi vunnit den överlägset! Visst var jag grymt nöjd över våran teaser, men ändå vågade jag aldrig hoppas på att vi skulle ha den bästa videon.

En kategori senare var det dags för bästa text, där vi också var nominerade. Och vilka tog hem den titeln? Ohja, vi gjorde! Var en aning mer förvånad då, med tanke på att det var inget jag hade räknat med. Men vi fick gå upp och hålla tacktal igen, och jag tror alla kan hålla med oss när jag säger att vi hade nog ett av de största smilbanden när vi gick ner igen.
Och extra nöjd måste man ju få vara när man tillhörde den enda gruppen som vann i två kategorier!

Jag vet att jag klagat på tvåornas projekt, att det varit stressigt och hemskt. Men sista veckan insåg jag att det inte var så dumt, och kul hade vi ju haft under tiden också! För att inte tala om hur bra avslut det blev på det hela, hade jag faktiskt aldrig räknat med. Jag är grymt stolt över oss tjejer, we rock!


Nu väntar vi med spänning på vad priserna blir!

/R


Kommentarer
Postat av: Anonym

We sure do! :) <3

2009-02-06 @ 22:13:53
Postat av: Daniela

We're the best! <3

2009-02-06 @ 22:18:26
URL: http://baradaniela.bloggspace.se
Postat av: erica*

grattizz :D <3

2009-02-08 @ 14:19:57
URL: http://meneriica.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: Åh, tack (a) :)

2009-02-08 @ 18:14:06
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0